טיפים ורעיונות לחובבי קולינריה

לא פותחים מסעדה לפני שמתייעצים עם המומחים: היועץ העסקי יוסי שינובר עם 5 עצות פרקטיות למסעדנים

החלטה לגבי פתיחה של מסעדה היא החלטה מרגשת ובעלת ערך משמעותי, בייחוד בעבור מי שהתשוקה למטבח ולמסעדנות היא חלק בלתי נפרד מחייו. אולם, יש הבדל בין החלום לבין המציאות, ולצערנו במציאות של היום, לא מעט מסעדנים נאלצים לסגור את המסעדה בפרק זמן קצר, בעקבות ניהול כושל. על מנת להימנע מכך, בחרנו באמצעות היועץ העסקי יוסי שינובר להעניק לכם חמש עצות שבהן תוכלו להיעזר, רגע לפני הגשמת החלום.

בחינת מודל התמחור

מודל תמחור מוגדר היטב הוא חיוני להצלחתה של כל מסעדה, והוא אלמנט שיש לשקול בזהירות לפני הפתיחה של המסעדה. יוסי שינובר מסביר כי מודל תמחור מספק מסגרת ברורה לאופן שבו ייקבעו המחירים של המנות, תוך התחשבות בגורמים כגון מרכיבים, עלויות כוח אדם ועוד. ללא מודל תמחור ברור, תתקשו לקבוע כמה לגבות עבור פריטים בתפריט, ובהתאם להוביל לבלבול וחוסר עקביות בתמחור שיניב גם הפסדים. מודל תמחור מוגדר היטב יכול להבטיח שמסעדה תהיה רווחית, שכן הוא מספק דרך לאזן עלויות עם הכנסות, ולהתאים את התמחור לפי הצורך כדי להישאר תחרותיים בשוק, ובוודאי בשוק תחרותי כמו כאן בישראל.

השקיעו במיתוג

עוד לפני שפותים את המסעדה, רצוי להשקיע זמן ומאמץ בהליך של מיתוג המתבצע על ידי חברה מקצועית המתמחה בתחום המסעדנות. יוסי שינובר ממליץ להתמקד בנושא הזה, מאחר והקמת מותג יכול לעזור למסעדה שלכם לבלוט אל מול המתחרים, ולמשוך לקוחות. על ידי פיתוח זהות מותג ברורה המשקפת את ערכי המסעדה, התפריט והאווירה, תוכלו ליצור תחושה של חיבור ממשי. על כן, שקעה במיתוג בשלב מוקדם יכולה לסייע ביצירת מראה ותחושה של עקביות למסעדה, מה שיכול להקל על פיתוח של שפה המתכתבת עם הסגנון של המסעדה, ובהתאם לכך יצירת חוויה מגובשת גם בעבור העובדים וגם בעבור הלקוחות.

קבלת ייעוץ מקצועי

פתיחת מסעדה היא משימה מורכבת ומאתגרת הדורשת תכנון והכנה. אומנם ניתן לנהל היבטים רבים של התהליך באופן עצמאי, אך פנייה לייעוץ רגע לפני הפתיחה היא בעלת בעלת ערך רב כדי להבטיח שהמסעדה תשגשג. באמצעות קבלת ייעוץ מצד יועצים המתמחים בתחום של המסעדנות, תוכלו לזהות סיכונים והזדמנויות, ולפתח אסטרטגיות להפחתת סיכונים ומקסום הרווחיות. בנוסף, יועצים יכולים לספק משוב ותובנות חשובים המבוססים על ניסיונם בעבודה עם מסעדות בארץ ובעולם, מה שיכול לעזור לכם לקבל החלטות מושכלות.

 

 

תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא חשובה מאוד בתהליך של הקמת מסעדה, מאחר והיא  מפת דרכים ברורה לאופן שבו תפעל המסעדה, כולל מטרותיה, יעדיה ואסטרטגיות ההצלחה לטווח הקצר והרחוק. תוכנית כמו זו מסייעת להגדיר את שוק היעד, התחרות והצעת הערך הייחודית, ומתווה את הפרטים התפעוליים והפיננסיים הדרושים להשגת יעדים, ועל כן מדובר בתוכנית חיונית.

בסיס כלכלי

על מנת לבנות בסיס כלכלי צריך להשקיע באיתור של מקורות מימון, החל מהלוואה דרך הבנק ועד לקבלת מענקים ממשלתיים. בסיס כלכלי הוא חשוב מאחר והוא מאפשר לכם לקבל את מרווח הנשימה להפעיל את המסעדה ולדעת כי אתם יכולים לנצל את התזרים לטובת פעילות שוטפת. על כן, בדקו כי יש לכם את היסודות הכלכליים לטובת התפתחות ויציבות שהיא הכרחית בזירה תחרותית כמו בעולם המסעדנות.

לסיכום

חמשת הטיפים אותם הצגנו לכם כאן מהווים הזדמנות מעולה לקבל ידע וכלים, רגע לפני שפותחים מסעדה. זה הזמן ליישם את הטיפים, ובכך לנצל את הידע לטובת הצרכים הנדרשים, וניהול של מסעדה משגשגת.

נגישות