טיפים ורעיונות לחובבי קולינריה

משפרים את הניהול – חברות קמעונאות? הגיע הזמן שתכירו את מערכת ERP של תפנית

אין ספק, כי ניהול יעיל הוא המפתח להצלחה בעסקים. כיצד משפרים זאת? חברות מנסות דרכים שונות להשיג שיפור בניהול, כולל דרכים שנוגעות ספציפית לתחום עיסוקן. מה לגבי חברות בתחום הקמעונאות? ובכן, מסתבר שיש לכך לא רק פתרון טוב במיוחד, אלא זמין למעשה פתרון שתפור במיוחד בשבילן.

במה מדובר?

האם מוכר לכם המונח Enterprise Resource Planning? אם אתם מנהלים עסק, כדאי מאוד להכיר זאת. ERP הוא סוג של תוכנה, אשר מרכזת אליה את כל הדרוש, לשם ניהול העסק הממוצע. רואים אותה בעסקים, מזה שנים רבות ובמיוחד בעסקים גדולים. ניתן לומר שזו היא למעשה מערכת לניהול עסקים, אשר בנויה מראש לניהול כולל. ישנו בסיס נתונים מרכזי וממשק משתמש אחיד למדי. “מודולים" שונים של המערכת, מטפלים כל אחד בהיבט ספציפי של הפעילות. ניתן להפעילם ביחד באופן מאוד אינטגרטיבי וגם בנפרד. גישה כזו, מספקת מגוון יתרונות חשובים, ביחס להתקנה של תוכנות נפרדות. זו היא גישה יותר יעילה, מינימליסטית (למרות שהמערכת בכללה די "כבדה"), זריזה וגמישה.

מה זו תפנית?

ישנם יצרני תוכנה רבים שמציעים מערכות ERP. סביר שתרצו לבחור ביצרן איכותי, וותיק וידוע ומהיבט זה, מטריקס היא בוודאי שם שתיקחו בחשבון. מאחר שהיא עונה על הגדרה זו. עכשיו נשאלת השאלה, במי מבין המערכות האלה לבחור ולמה? נקודה מעניינת שכדאי לשים אליה לב, בשלב זה ובכלל, היא הצורך בהתאמה. מה זה אומר? מערכות ERP הן לרוב "גנריות". כלומר, הן נועדו לשימוש בכל עסק שהוא, מכל מגזר עסקי. כל זה טוב ויפה, אלא שחברה בתחום הקמעונאות, איננה חברה בתחום הסיטונאות, לא בית חולים ולא מוסד אקדמי. יש לה את התהליכים העסקיים המיוחדים למגזר שלה וחיוני שמערכת ה-ERP תתאים אליהם ספציפית. הפתרון הרגיל לכך, הוא להשקיע משאבים נוספים בהתאמה. תהליך זה, לא תמיד פשוט, קל, מהיר או זול. תפנית מציעה במקום זאת, מערכת ERP אשר מותאמת מראש לשורת מגזרים, כולל חברות קמעונאות. כלומר, במקום לרכוש חליפה "גנרית" ואז לגשת לחייט שיתקן אותה בהתאם למידותיכם, למה שלא תרכשו מראש, חליפה שמתאימה לכם בדיוק? כזו היא תפנית – פתרון ייחודי שמותאם לכם מראש, שהוא פתרון בסט אוף בריד בתחומו.

 

 

מה הפתרון כולל?

לתפנית מודולים שימושיים רבים עבור חברות קמעונאות, כולל

  • מודול ניהול לוגיסטיקה – מסייע בניהול כל הקשור בשרשרת האספקה שלכם, כולל פעילויות הרכש, אולי גם יבוא, המלאי והבקרה ועוד. ניהול לוגיסטי כזה, מחייב יעילות ושקיפות. כלומר לדעת מה בדיוק קורה ולנהל זאת היטב.
  • מודול ניהול קשרי לקוחות – עסקים מסודרים, מנהלים בתשומת לב רבה במיוחד, את כל הקשור ללקוחותיהם. פרטי הלקוחות העדכניים, פרטי קשר, היסטוריית האינטראקציה עם הלקוח, ניהול התשלומים וכדומה. במרכז פעילות כזו, עומדת לעתים קרובות תוכנות Customer Relationship Management. אלה תוכנות מצוינות, אך יותר טוב מכך, להשתמש בהן במסגרת ERP. זה מה שמציעה לכם תפנית עם מודול ה-CRM.
  • מודול ניהול מכירות – מסייע בפעילות הקריטית של מכירה ללקוחות.
  • מודול ניהול שירות – ניהול שרות איכותי, חייב להשלים מכירת מוצר או הצעת שרות. תפנית מסייעת לכם לטפל בכך באופן יעיל ולתת את השרות הטוב ביותר ללקוחותיכם.
  • מודול ניהול פיננסי – ניהול כספי יעיל של העסק, חשוב תמיד. הוא בוודאי משמעותי ומאתגר, גם בחברה בתחום הקמעונאות. מודול הניהול הכספי של תפנית, יסייע לכם לקבל ראש שקט ולהתייעל, בכל הנוגע לניהול כספי בהתאם לחוק, במדויק, בצורה שקופה ונוחה.

לסיכום

לכל חברה בתחום הקמעונאות, כדאי להכיר את נושא מערכות ה-ERP ובאופן מיוחד, את המערכת של מטריקס (תפנית).

נגישות